Saturday 16 May 2015

GEMPAR !! Akhirnya Semuanya Dah Tersurat ... Sebab2 Rita Diceraikan ! Fuh !


Sekitar Ogos tahun lalu, Rita Rudaini menerusi peguamnya memfailkan tuntutan mutaah berjumlah RM300,000 terhadap bekas suami, Aidil Zafuan.

Namun, menerusi perbicaraan petang semalam, Aidil mengakui tidak mampu membayar tuntutan mutaah tersebut sambil menyifatkan Rita tidak layan menerimanya atas beberapa sebab.

1. Rita Tak Terima Ibubapa Aidil

Menurut Aidil sepanjang Perkahwinan mereka, Rita tidak pernah mengikuti pulang ke rumah ibu bapanya. "Sepanjang tempoh Perkahwinan, dia tidak pernah mengikiti saya pulang ke rumah ibu bapa."


Tambah Aidil lagi, Rita turut mengenakan syarat sekiranya ibu bapa Aidil ingin berjumpa dengan anaknya, merek perlu Sayang ke rumah di Damansara.

Pada permulaan, saya terpaksa ikut demi kerukunan rumah tangga tapi lama kelamaan saya rasa plaintiff mula membelakangi suami dengan membuat keputusan sendiri.

2. Gagal Laksana Tanggungjawab Isteri dengan Baik

Pada masa sama, Aidil mendakwa Rita gagal melaksanakan tanggungjawabnya sebagai isteri yang baik. Kebanyakkan kerja rumah dilakukan oleh pembantu rumah, Rita jarang memasak kerana urusan peribadi dan kerjaya. Sekiranya ibunya Sayang ke rumah kami, ibunya yang menyediakan makanan untuk kami sekeluarga.


Tambah Aidil, Rita seeing mendesaknya dan menggunakan media sebagai medium dalam menghebahkan masalah rumah tangga. Ini merupakan satu penghinaan sekali Gus menjatuhkan marah saya. Disebabkan sikapnya itu saya menjadi tawar hati dan hubungan kami semakin renggang sebelum bertindak keluar daripada rumah.

3. Aidil Tanggung Nafkaf Anak Mereka

Nafkah kedua anaknya, Air it Rayyan Rizqin dan Air it Qaqa Arjuna turut ditanggung Aidil. Malah menyediakan peruntukan dengan membuka akaun simpanan untuk mereka. Saya juga turut menyediakan peruntukkan dengan membuja akaun Bijak Malaysia dan menyediakan simpanan di Tabung Haji serta insurans untuk kedua-dua anak saya.





No comments:

Post a Comment