Sunday 10 May 2015

Cara Penyediaan Homemade Rambut di Rumah


Dalam bentuk asas seharian ialah penjagaan rambut bagi lelaki dan wanita. Banyak produk dan ramuan boleh digunakan untuk meningkatkan kesihatan dan rupa rambut. Rambut rawatan pakar dan salun, sering menawarkan pakej toner rambut kepada pelanggan mereka.

Walau bagaimanapun, anda boleh membuat toner rambut anda sendiri di rumah! Adakah anda ingin mengetahui lebih lanjut? Sila baca post ini!

Mengapa Memilih Untuk Membuat Tonik Rambut Homemade dan Penyelesaiannya?

Walaupun anda boleh tergesa-gesa untuk ke salon berdekatan atau salon kecantikan semata-mata untuk mendapatkan toner rambut, lebih baik anda memilih untuk membuat sendiri toner rambut serta penyelesaian atas kelebihan tersendiri. Anda boleh dengan mudah menyediakan penyelesaian toner rambut di rumah tanpa menghabiskan banyak wang atau masa.


Satu lagi kelebihan menggunakan toner rambut buatan sendiri adalah tidak mengandungi banyak bahan-bahan kimia, sekali gus mengurangkan risiko kesan sampingan pada kulit kepala dan rambut.

Apabila Memohon Toner Rambut :


Ramai orang memilih untuk membuat toner rambut di rumah apabila warna rambut mula pudar. Walau bagaimanapun, anda boleh pergi untuk itu hanya selepas pelunturan rambut. Ia akan menjadi baik jika anda memohon warna rambut kekal sebelum toning rambut. Warna-warna rambut mengandungi jumlah yang sangat kecil peroksida dan dengan itu, peluang untuk warna rambut pudar agak rendah.

Toner Rambut Buatan Sendiri Untuk Rambut
Kurang Ajar :


Ini sesuai bagi mereka yang berambut perang atau telah memilih untuk pewarna rambut blonde sejak kebelakangan ini. Mendapat naungan berambut perang yang betul dan menakjubkan untuk rambut adalah lebih sukar daripada apa yang kebanyakan orang bayangkan. Untuk turunkan lebihan itu, menggunakan toner rambut adalah satu kemestian.


Anda perlu :

- Perapi rambut dari jenama yang baik
- Pewarna makanan Blue
- Pewarna makanan ungu

- Air

Cara Penyediaan Toner Rambut :

- Pada mulanya, ambil sedikit air dalam gelas dan campurkan pewarna ungu dan
  menggunakan sudu untuk kacau.
- Kini, tambah sedikit pewarna makanan biru dan tambah air.
- Ini akhirnya akan bertukar menjadi biru gelap.

- Kemudian, mengambil sejumlah besar perapi rambut dalam mangkuk. Campurkan air 
  biru gelap ke dalamnya dan kacau dengan teliti. Campuran akan menjadi ungu
  cahaya berwarna.

Sekarang, mula memohon campuran perapi-toner untuk rambut anda. Sapukan seperti warna rambut tetap dengan berus. Ini seharusnya dibiarkan pada rambut selama setengah jam atau lebih sedikit. Walau bagaimanapun, ini bergantung kepada bagaimana kekuningan atau rambut kurang ajar anda kelihatan! Pastikan anda perlu mencucinya dengan air bersih.


Toning Cuka Bilas :

Ini adalah perubahan toner rambut buatan sendiri yang menggunakan cuka bukan perapi. Anda boleh menggunakan pewarna makanan ungu atau pewarna biru dengannya. Terdapat beberapa orang yang dimasukkan ke dalam beberapa titik warna merah juga.

Cara Memohon :

- Pertama, anda perlu memohon perapi pada rambut dan membilasnya dengan air.
- Kemudian, tuangkan cuka dan warna campuran pada rambut.
- Urut perlahan-lahan supaya ia dapat diedarkan pada rambut secara merata. Ia boleh     menjadi satu perkara yang bijaksana untuk memohon ini pada patch rambut pertama,
  dan kemudian cuba pada seluruh rambut.

- Jangan bimbang tentang aroma cuka yang terlintas. Bau ini akhirnya lenyap selepas
  anda bilas rambut dengan air bersih dan keringkan rambut.

Homemade Kuning Rambut Toner (Herb Tani)


Toner rambut buatan sendiri adalah untuk menetapkan rambut kuning, biasanya diperolehi selepas pewarna rambut. Ini berlaku apabila peluntur yang mencerahkan warna rambut dan pigmen semula jadi menunjukkan sendiri. Berdasarkan teduh semula jadi warna rambut anda, pigmen boleh kuning pucat ke merah gelap. Walaupun beberapa orang menggunakan pewarna makanan untuk mengambil rambut terluntur, terdapat satu alternatif semulajadi untuk toning pendekatan ini. Ia adalah sesuai jika anda tidak selesa menggunakan bahan kimia pada rambut berwarna anda.

Anda perlu:

- herba Hollyhock
- Cuka Apple cider

- Air

Cara Penyediaan Toner Rambut :

- Pada mulanya, anda perlu mendidihkan air dan kemudian masukkan cuka dan
  Hollyhock kepadanya.
- Sekarang, tutup periuk dan biarkan reneh ramuan untuk beberapa minit.
- Membolehkan ia mendapatkan lebih tebal dan konsisten. Ini boleh disimpan
  dan diperuntukkan untuk 30 minit atau lebih.
- Kemudian, syampu rambut dan tuangkan cuka sejuk dan bilas perlahan-lahan.

- Urut perlahan-lahan pada kulit kepala dengan jari. Biar cuka kekal pada rambut
  untuk beberapa ketika. Kemudian bilas dengan air bersih dan keringkan.


Memilih Toner Rambut 


Sama seperti ia adalah penting untuk memilih warna yang sesuai untuk rambut anda, ia adalah sama penting bahawa anda tahu yang toner akan berlaku adil kepada warna rambut anda. Toner boleh dibuat atau dibeli untuk disesuaikan dengan pelbagai jenis warna rambut. Majoriti rakyat memilih daripada kuning air, ungu, hijau atau merah toner untuk rambut mereka.

Anda perlu ingat bahawa toner rambut digunakan untuk meneutralkan warna dan pelengkap kepada rambut. Ia tidak bermaksud untuk colourize rambut seperti! Toner rambut sebenarnya counteracts pigmentasi. Sebagai contoh, dengan menggunakan kemerahan rambut toner akan membantu untuk meneutralkan tinges hijau yang muncul selepas pelunturan. Sebaliknya juga benar. Satu konsep asas roda warna adalah apa yang anda perlu untuk memilih warna yang paling sesuai untuk toner rambut.


Kami berharap selepas ini telah membantu anda. Jangan memberi maklum balas anda dengan mengulas dalam kotak di bawah!






No comments:

Post a Comment